Case: Caliroots

Omniarch CASE: Caliroots

Vi har haft ett framgångsrikt samarbete under en längre tid och sett hur vår affär utvecklats positivt med deras arbete. Vi tror därför att Omniarch är rätt partner för oss när vi nu växlar upp ytterligare.

Fokusområden

Marknadsföring, dataanalys och SEM.

Vår roll

E-commerce Consultant.

Vårt uppdrag

Caliroots behövde anpassa sin marknadsmix till en ny sortimentstrategi och en ny marknadsdynamik med större fokus på mode och nischvarumärken.

Genom att vi tog operativt ansvar, använde mer realtidsdata och utmanade byråer och leverantörer, hjälpte vi Caliroots att vända nyckelmarknader, etablerade nya försäljningskanaler och introducerade kostnadseffektiva trafikstrategier för rest-of-the-world.

Framgångs
faktorer

  • Marginaloptimering

    Genomförandet av optimering på bruttomarginal möjliggjorde förändringar i såväl kampanjer som marknadsmix vilket vände Tyskland, från att vara en av de mest olönsamma marknaderna, till att bli den mest lönsamma.

  • Lokaliseringsprojekt

    Implementationen av ett lokaliseringsprojekt för de asiatiska marknaden resulterade i flerfaldiga intäktsökningar jämfört med föregående år.

  • Avkastningsökning

    Förbättring av kvaliteten i spårning och feeds resulterade i att avkastningen för sociala annonser (Facebook och Instagram) ökade markant samtidigt som budgeten skalades upp.

Streetwearpionjären Caliroots har sedan starten 2003 levererat on-trend fashion, klassiker och limited editions till en växande marknad.

Träffa oss / Kontakt

letstalk@omniarch.se