Case: Suitopia

Omniarch CASE: Suitopia

Suitopia har haft stor glädje av den djupa spjutspetsexpertisen på Omniarch. Då vi själva har lång erfarenhet vill vi få input från de bästa rådgivarna. De är resultatorienterade, snabba, proffsiga och rör sig lätt mellan hantering av operativa problem till diskussioner i styrelse. Vi är mycket nöjda.

Fokusområden

Analys, UX-optimering, digital marknadsföring och CRM.

Våra roller

Rådgivare, analytiker och projektledare.

Vårt uppdrag

Vårt arbete har bland annat innefattat affärsutveckling, analys, projektledning och kravställning (mot tekniker och byråer).

Exempel på projekt har varit stakeholder-workshops med idéegenering, prioritering och planering av road map. Nytt marketing automation-program med triggers baserade på fall-out-analyser av kunddata. Uppdatering, redesign av transaktionsmail. Förbättring av kundomdömen. Implementation av referral marketing och Global re-marketing (Facebook).

Framgångs
faktorer

  • Samarbete mellan marknad och teknik

    Genom att ha samma kravställare och mottagare i dialogen lyckades vi korta ledtiden från analys, beslut till test.

  • Kontinuerlig testning

    Analys och utvärdering av befintlig sajt samt åtgärdsplan för en förbättrad kundupplevelse.

  • Relevant nätverk

    Full access till nätverk av frilansresurser och leverantörskontakter för att effektivt kunna agera på möjligheter till att förbättra affären.

Suitopia är en av pionjärerna inom försäljning av måttsydda kostymer online. Bolaget finns med partners i 13 länder. Med sin egenutvecklade plattform och egen produktion kan bolaget leverera hög kvalitet på kort tid.

Träffa oss / Kontakt

letstalk@omniarch.se